Aften

Sommige mensen worden regelmatig geplaagd door pijnlijke zweertjes in de mond. Deze zweertjes worden aften genoemd en komen zowel bij jongeren als bij volwassenen voor. 

Wat zijn aften?

Aften zijn blaasjes of zweertjes in de mond met een doorsnede van drie tot vier millimeter. Het zijn grijswitte of dikke gele plekjes met een rode ontstoken rand. Aften verschijnen aan de binnenkant van de lippen, wangen of onder de tong. Ze bezorgen een stekende pijn tijdens het eten van zuur of heet voedsel. Sommige mensen voelen een afte van te voren aankomen. Ze herkennen het pijnlijke gevoel wat erbij hoort. Soms ziet ook het mondslijmvlies rood.

Praktijk sfeerbeeld

Mogelijke oorzaken aften

De exacte oorzaak van het ontstaan van aften is niet helemaal duidelijk. Het is wel bekend dat aften geen blijvende gezondheidsschade aanrichten. Ook zijn er een aantal mogelijke oorzaken aan te wijzen:

  • Per ongeluk op de wang bijten tijdens het kauwen
  • Hard poetsen
  • Een niet goed passend gebit of scherpe tanden die tegen de wang aankomen
  • Slechte mondhygiëne
  • Een besmetting met een virus of bacterie
  • Aandoeningen waardoor de mond gevoeliger wordt voor infecties
  • Reactie op bepaalde medicijnen 

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandzorg Heiloo? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900 - 86 02.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 17:00
woensdag08:00 - 17:00
donderdag08:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 16:15
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

De Strandwal 22g
Heiloo 1851 VM
Route

Patiëntervaringen

2391 reviews · ⭐ 9.0 gemiddeld

Prima

Alles wordt keurig uitgelegd wat er gaat gebeuren. Rustig persoon.

Goed team

Ik moest onlangs een oude vulling laten vernieuwen. Nooit echt prettig om te ondergaan maar het werd goed en efficiënt uitgevoerd door de tandarts en assistent.

Mondhygiëniste Nancy is bijzonder vriendelijk, kundig en zorgzaam

Mond hygiëniste Nancy is bijzonder vriendelijk kundig en zorgzaam

Geweldig goed gevoel

Ik werd keurig op mijn gemak gesteld en ze leeft echt met je mee en luistert naar je wat je verteld goed vertrouwbaar gevoel

Goed

Op tijd welkom Goede controle

Fijn, rustig en goede uitleg

Top

Prima

Ik ben heel tevreden over mijn tandarts.

Fijn, persoonlijk en professioneel geholpen.

Zie boven

Eerste bezoek bij nieuwe tandarts gaf een prima indruk.

Goed contact en behandeling. Prima advies.

Nooit leuk maar wel goed

Vaste tandarts was ziek maar zelfde ddag ( en bijna tijd) een collega tandarts die de klus klaarde

Goede zorg en vakkundig

Ik had een afspraak dat twee weken later was en gezegd als er iemand uitvalt ik in de buurt werk en zowaar werd ik gebeld dat er iemand uitgevallen was. Dus geholpen en weer blij. I

Samen tandzorg

Ik heb een redelijk goed gebit, maar bij iedere controle moest er altijd tandsteen verwijderd worden. Totdat een paar jaar terug mijn huidige tandarts Ghayd Shakir adviseerde om tandenragers te gebruiken. Simpel. Vorig jaar heeft Ghayd geweldig mooi de afgebroken voortand van mijn vrouw weer opgebouwd. Prettige professionele tandzorg!

Altijd gezellig

Prettige sfeer en een goed gevoel voor de kwaliteit

Prima kwaliteit en klantvriendelijk

Controle was heel goed en verliep in prima sfeer

Prima

Door tandarts angst enige tijd niet geweest echter door Melissa goed opgevangen.

Fijne behulpzame mensen.

Tandarts is vriendelijk en geeft goed aan wat ze gaat doen en waar ze mee bezig is. Ook telefonisch wordt je goed geholpen en denken ze met je mee.

Eigen tandarts was ziek maar kon dezelfde dag bij een ander terecht!

Goed geholpen en goede uitleg over behandeling!

Snel, vriendelijk en bekwaam

De behandeling (tandhals-vulling) werd snel en uiterst vakkundig uitgevoerd door het vriendelijke team. Ik ben zeer tevreden over het resultaat. Ziet er goed uit en geen pijn. De communicatie vooraf was heel helder en de sfeer in de praktijk voelde direct erg prettig.

Kort maar krachtig en professioneel!

Prettig, compleet, vriendelijk!

prima geholpen

Ik ben heel goed geholpen, vriendelijk en meedenken.

Goed

Kundige en aardige tandarts

Professionele en prettige praktijk

Kom al jaren bij deze tandarts naar tevredenheid

Vriendelijk geholpen

Vriendelijk

Zeer tevreden

Zeer tevreden

zeer goed

Vetrouwd en lekker gewoon voor mij,de tandarts is 1e klas op alle fronten.Ook haar patient doorgrondt ze en is goed en vlot met het gebit.